Výměna odkazů

Výměna odkazů a vliv na SEO

Jak již bylo napsáno jinde, výměna odkazů je starou technikou budování zpětných odkazů. Je zároveň pravděpodobně technikou nejrozšířenější, protože je výměna odkazů relativně snadná a jednoduchá. Oslovováním majitelů webů, natož pak hromadným rozesíláním nabídek k výměně odkazů toho však příliš nedosáhnete. Daleko lepší je navštívit specializované weby zaměřené na výměnu odkazů a prostřednictvím jejich formuláře oslovit správce inzerujících webů. Také SEO agentury mají obsáhlé seznamy správců www stránek, kteří na výměnu odkazů rádi slyší.

Má cenu vyměňovat odkazy s novými weby bez ranků?

Ano, má. Všechny weby časem vyrostou a s nimi i hodnota vašeho odkazu. Případně expirují a s nimi zmizí i váš odkaz. Toto riziko ale hrozí u odkazu získaného jakoukoliv cestou. Se správci nových webů je daleko příjemnější jednání, než s ostřílenými kozáky, kteří se na výměně snaží pouze jednostranně vydělat. Pokud tito partneři dál poctivě budují svůj web, stoupá i hodnocení vašich stránek rychleji, než by stoupalo při výměnách se staršími weby. U výměny s váženějším webem ale poskočíte nahoru hned.

Ikonky nebo textové odkazy?

Z hlediska vlivu na vyhledávače dejte jednoznačně přednost textovým odkazům, kde je odkazující část textu (anchor text) obalena dalším doprovodným textem se stejnou tématikou. Klíčová slova v anchor textu by se měla aspoň jednou zopakovat i v okolním neodkazujícím textu. Pokud však nabízíte vizuálně lákavý produkt, na jehož obrázek návštěvníci odkazujících stránek ochotně kliknou, pak je namístě i obrázkový odkaz ve formě banneru různé velikosti. V takovém případě vám obrázkové odkazy v některých případech mohou poslat podstatně větší návštěvnost, než jakou byste získali textovým odkazem.

Kam výměnné odkazy umístit

Odkazy bývají umísťovány do patiček stránek, postranních sloupců nebo i hlaviček stránky. Ideální z hlediska SEO jsou však odkazy ztracené v okolním textu. Zásadou by mělo být přiměřené množství odkazů. Stovka odkazů v patičce vyvedená milimetr vysokým písmem vám žádného přímého návštěvníka nepřivede a tvůrci vyhledávačů mají v tomto směru dnes už také poměrně jasno. Zde platí čím méně, tím lépe.

Tématické podstránky

Ačkoliv je rozšířeným pravidlem, že web má jednu stránku s výměnnými odkazy, není to také ta nejlepší cesta, po níž byste se měli vydat. Na stránce jsou často k vidění stovky namačkaných odkazů, které jsou zřejmě pro lepší efekt majiteli těchto stránek ochuzeny o okolní text, který jim na výměnu pošlete. Takovou stránku s odkazy vyhledávače velmi často ignorují, ba mohou ji dokonce penalizovat. Daleko lepším způsobem je vytvořit tématickou podstránku na míru ušitou webu, na nějž je z ní odkazováno a to tak, aby obsahovala všechny prvky vyjmenované v části SEO analýza. Radost je přece také dávat, nejenom brát.

Originalita a duplicita

Čím více originálního tématického textu je kolem vlastního odkazu, tím lépe jak pro vás i pro partnera, s nímž si odkazy vyměňujete. Pokud někomu pošlete kód třeba se šesti odkazy, měl by obsahovat alespoň dalších šedesát slov okolního textu.

Příklad:
Romanticky něžná svatební oznámení, ale také svatební oznámení vtipná můžete nakoupit přímo od jejich výrobce.

Kód:
<p>Romanticky něžná <a href="http://www.oznamenisvatebni.eu/" target="_blank" title="Romanticky něžná svatební oznámení">svatební oznámení</a>, ale také svatební oznámení vtipná můžete nakoupit přímo od jejich výrobce.</p>

Pamatujte, že vyhledávače nemají rády duplicitu a už vůbec ne linkfarmy.

Přidání stránky s odkazem do vyhledávačů

Na stránku, kam byl umístěn odkaz na váš web, byste měli upozornit také vyhledávače, aby si stránku s vaším odkazem zaindexovaly.
Přidání na Seznam
Přidání na Google

Podpora odkazů

Ani další iniciativě se meze nekladou. Tajným tipem je zanechávání odkazů na stránky, na nichž je odkaz na váš web, kde se dá. Tímto zprostředkovaným způsobem se například optimalizují weby s problematickou tématikou (pro dospělé,...). A věřte, je to metoda velmi účinná. Pro získání skvělého umístění ve vyhledávačích vám pak stačí pouhých několik málo přímých odkazů na váš web. Soustřeďte se ale pouze na ty odkazující stránky, kde není příliš velká záplava dalších odkazů.

Poctivost nadevše

Pokud budete poctivě odkazovat na své partnery, budou se vám sami ozývat další zájemci, kteří s vámi budou chtít odkaz vyměnit.

Jak vypadá poctivý odkaz?

Snažte se toto vše svým partnerům při výměně odkazů poskytovat a sami po nich žádejte totéž. Vyhledávače se vám zcela jistě odmění jiným způsobem, než vyhozením vašich stránek z indexu.

Evidence výměn

Je docela hloupé, když nabízíte výměnu stránkám, s nimiž jste si odkaz na stejný web již jednou vyměnili. Proto je dobré zavést si evidenci výměn odkazů, nejlépe ve formě tabulky, v níž můžete provádět řazení dle různých parametrů. Před nabídkou na výměnu se pak stačí jen juknout do tabulky, zda tam již příslušnou doménu náhodou nemáte.

Tabulka by měla minimálně obsahovat tyto sloupce:

Poslední dva body se budou opakovat dle počtu webů, jež spravujete, případně můžete mít zvlášť tabulku pro každý web.

Nabízíme k výměně

K výměně hlavně tématických odkazů nabízíme následující weby řazené dle data registrace domény (ne vždy se hned budoval obsah) a uvádíme také aktuální PR a SR stránek (k 1. 12. 2012):

05.02.2009 PR3/SR3 Svatební oznámení - svatební oznámení na www.fotodoma.cz

31.01.2011 PR3/SR4 Svatební oznámení - svatební oznámení www.mottak.cz

28.02.2011 PR1/SR1 SEO - optimalizace webů pro vyhledávače na www.umisteni-na-seznamu.cz

11.07.2011 PR2/SR4 Snubní prsteny - snubní prsteny na www.levne-snubni-prsteny.cz

11.07.2011 PR2/SR2 Svatební oznámení - svatební oznámení na www.svatebni-oznameni-vyroba.cz

25.08.2011 PR2/SR4 Svatební oznámení - svatební oznámení na www.oznamenisvatebni.cz

12.09.2011 PR2/SR4 Svatební oznámení - svatební oznámení na www.oznamenisvatebni.eu

18.09.2011 PR2/SR2 Novoroční přání pf - novoročenky na www.novorocnipranipf.cz

03.10.2011 PR2/SR3 Svatební oznámení vzory - svatební oznámení na www.svatebni-oznameni-vzory.eu

Nabídku zašlete na fotodoma@gmail.com

Výměny odmítáme hlavně v případě, že se stránky příliš příčí zásadám pro poctivý odkaz. Přísnější měřítka jsou pro netématické odkazy.


Svatební oznámení vzory a pozvánky ke svatebnímu stolu v širokém výběru . Svatební texty, motta a citáty na svatební oznámení.
Focení dětí a těhotných žen Výroba pohlednic Oboustranně barevné pohlednice a firemní kalendáříky včetně fotografování.
Snubní prsteny v jednoduchém a přehledném e-shopu ušetří nejen část předsvatebního shonu, ale i vaši peněženku.

www.umisteni-na-seznamu.cz

SEO

Hlavní menu



SEO
SEO optimalizace
Vyhledávače na internetu
Pozice ve vyhledávačích
Webdesign SEO
Seo analýza
Seo lišta
Seo servis
PPC reklama
Zpětné odkazy
Budování zpětných odkazů
Výměna odkazů

Příklady
1) Optimalizace webu
2) Seo optimalizace webu
3) Optimalizace pro vyhledávače
4) Optimalizace stránek

Odkazy na
World Wide Web
Novoročenky

TOPlist