Optimalizace webu

Praktický příklad optimalizace webu www.fotodoma.cz

Na stránky www.fotodoma.cz, zabývající se hlavně nabídkou focení dětí a těhotných žen a výroby pohlednic, přicházejí návštěvníci v dlouhodobém průměru těmito cestami:

89% návštěvníků přichází celkově prostřednictvím všech vyhledávačů, 75% ze Seznamu.

6% přijde z tisíců odkazujících stránek. Návštěvy přicházejí z odkazů umístěných na partnerských webových stránkách, další z katalogů, z odkazů v e-mailech a hlavně ze stále se zvyšujícího množství přirozených odkazů, vznikajících nezávisle na našem snažení v různých debatních fórech. Zde občas vzniká fenomén krátké bombastické návštěvnosti, kdy někdo napíše něco a všichni se na to hned běží podívat. Další den je ale návštěvnost opět v normálu. Připomíná to vliv PPC reklamy.

5% je přímá návštěvnost. Ta je způsobena hlavně tištěnou reklamou, konkrétně tím, že každoročně je rozdáno několik tisíc firemních kalendáříků, propagujících www.fotodoma.cz. Role kalendáříků by se tedy mohla zdát zanedbatelnou, ale jen pokud by se na ni pohlíželo pouze z hlediska návštěvnosti webu. Kalendáříky totiž slouží současně jako malý, nevtíravý a finančně nenáročný dárek zákazníkům a posilují dobré jméno firmy. Slouží též jako každoročně se měnící firemní vizitka, uvádějící telefonické spojení pro zákazníky s menšími znalostmi internetového vyhledávání. Výroba a tisk kalendáříků je prováděna také pro další firmy, tentokrát ale kalendáříky neobsahují webovou adresu www.fotodoma.cz.
Výroba a tisk pohlednic je pro www.fotodoma.cz jednou ze stěžejních činností. Adresa www stránek je uvedena téměř na každé z tisíců každoročně vytištěných pohlednic. Přesto má na návštěvnost velmi malý vliv. Důvodem je skladba odesílatelů a adresátů pohlednic, kteří většinou pocházejí z ještě nepočítačové generace.

Z výše uvedených údajů vyplývá, že optimalizace webu pro vyhledávače je pro návštěvnost webových stránek www.fotodoma.cz nejdůležitějším, klíčovým a jak je uvedeno dále, současně také nejlevnějším zdrojem návštěvníků.

Pokud by stránky byly podporovány pouze PPC reklamou a nebyla by prováděna optimalizace webu, jejich návštěvnost v době psaní tohoto článku (začátek roku 2011), celá realizovaná pouze prostřednictvím PPC reklamy, by přišla na přibližně 50.000 Kč měsíčně. Po vyčerpání limitu PPC reklamní kampaně by proud návštěvníků téměř okamžitě ustal. Slovo téměř je napsáno proto, že odkazy PPC kampaně mají vliv na pozice při vyhledávání. Proto lze považovat PPC reklamu ve velkém množství případů za nepříliš efektivně vložené prostředky. Nicméně PPC reklama je vhodná, pokud jde o okamžitou akceleraci návštěvnosti webových stránek. Všechny ostatní způsoby, včetně optimalizace webu pro vyhledávače, jsou značně pomalejší.

Test výsledků

V době psaní článku byl web optimalizován na následující fráze a umisťoval se na ně na předních místech na Seznamu i na Googlu. Nyní do optimalizace webu není vkládáno žádné úsilí, neboť ekonomická aktivita se přesunula k jiným činnostem, než jsou na webu prezentovány.

Vyhledávací fráze z optimalizace webu Fotodoma.cz

1) výroba pohlednic
2) focení těhotných žen
3) fotografování těhotných žen
4) focení těhotných
5) fotografování těhotných

6) focení miminek
7) fotografování miminek
8) focení zdarma
9) fotografování zdarma
10) výroba kalendáříků
11) focení dětí

12) fotografování doma
13) focení doma
14) focení rodiny
15) fotografování rodiny
16) focení v těhotenství
17) fotografování v těhotenství
18) umělecké fotografování
19) umělecké focení
20) tisk pohlednic
21) tisk kalendáříků
22) stylizovaná fotografie

Fráze 1 až 5 jsou vyhledávací dotazy, na něž byla námi stránkám www.fotodoma.cz dlouhodobě prováděna optimalizace webu. Na fráze 6 až 11 byla někdy optimalizace webu prováděna v kratším časovém horizontu. Na fráze 12 až 22 přímo optimalizováno nebylo, přesto umístění na Seznamu není špatné. Odpovědí, proč tomu tak je, hledejte částečně v SEO pojmu "long tail", částečně pak v tom, že tato slova byla použita necíleně, přesto však velmi často. Nabízející se otázka, proč se vůbec optimalizuje na něco, co je zdarma, má odpověď v práci Fotodoma.cz pro fotoagentury a jejich poptávky po neustále nových tvářích na fotkách pro agenturní nabídku.




Svatební oznámení vzory a pozvánky ke svatebnímu stolu v širokém výběru . Svatební texty, motta a citáty na svatební oznámení.
Focení dětí a těhotných žen Výroba pohlednic Oboustranně barevné pohlednice a firemní kalendáříky včetně fotografování.
Snubní prsteny v jednoduchém a přehledném e-shopu ušetří nejen část předsvatebního shonu, ale i vaši peněženku.

www.umisteni-na-seznamu.cz

SEO

Hlavní menu



SEO
SEO optimalizace
Vyhledávače na internetu
Pozice ve vyhledávačích
Webdesign SEO
Seo analýza
Seo lišta
Seo servis
PPC reklama
Zpětné odkazy
Budování zpětných odkazů
Výměna odkazů

Příklady
1) Optimalizace webu
2) Seo optimalizace webu
3) Optimalizace pro vyhledávače
4) Optimalizace stránek

Odkazy na
World Wide Web

TOPlist